02-5-2014 PRESS RELEASE // ACT! as 1 feliciteert Antwerp club-bestuur met behalen licentie

Terug de draad opnemen rond Supportersparticipatie en samenwerken aan moderne club

ACT! as 1 is verheugd dat Royal Antwerp FC in extremis toch een licentie voor volgend seizoen behaald heeft en wil het bestuur van de club en iedereen die dit hielp realiseren, oprecht feliciteren.

Hervormingen

De club heeft op de valreep een seizoen uitstel gekocht bij Eddy Wauters en alsnog de licentie voor 2de kunnen verzekeren. De hangende schulden zijn echter niet weg en worden binnen 12 maanden weer geactiveerd. Daarom is het voor ACT! as 1 cruciaal dat de sanering van de schulden verdergezet wordt, dit met het oog op het realiseren van een vereenvoudigde en investeerdersvriendelijke vennootschapsstructuur. Dat het Antwerp-bestuur ook zegt: "te willen streven naar een verregaande hervorming om zo een moderne club uit te bouwen", is in die optiek een uitgestoken hand die we graag aannemen.

Gesprekken Antwerp – Act! as 1

ACT! as 1 is zeer tevreden het bestuur van RAFC te hebben kunnen overtuigen van de wederzijdse voordelen die fanparticipatie biedt voor de club en al zijn stakeholders. Nu de laatste horden omtrent de licentie genomen zijn en het seizoen ten einde is, hopen we de gesprekken hierover zo snel mogelijk te kunnen hervatten. Met het verwerven van de licentie en de voortzetting van de gesprekken rond participatie worden bange weken alsnog zeer positief afgesloten.

Pionieer in fanparticipatie

Fans en club kunnen nu weer samen vooruit kijken. Het is de eerste keer in de geschiedenis van onze club dat gesprekken gevoerd zullen worden om de Antwerp-fans een participatie te laten verwerven in hun club. Vandaag is er in de Belgische nationale competitie geen enkele clubbestuur noch supportersvereniging met eenzelfde vooruitstrevende visie.

Samen kunnen het bestuur van RAFC en dat van de Antwerp Community Trust (ACT) van Royal Antwerp Football Club weer de trendsetter maken die ooit met stamnummer 1 de Belgische voetbalcompetitie opstartte.  Zo blijkt opnieuw… In het Antwerpse voetbal is alles mogelijk.